منابع
- قرآن کریم
- آلن سی ، ارنشتاین ، فرانسیس پی ، هانتینس ،مبانی فلسفی روانشناختی و اجتماعی برنامه ریزی درسی ، ترجمه سیاوش خلیلی شورینی،چاپ اول ، تهران،انتشارات یادواره کتاب، (1373)
- امین زاده ، محمدرضا ، فرهنگ تعلیم و تربیت اسلامی ، تهران ، انتشارات در راه حق، (1376)
- باقری ، خسرو ، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی ، چاپ پانزدهم ، جلد اول ، تهران ، انتشارات مدرسه، (1385)
- برومند ، مهدی ، شیوه های تعلیم در قرآن و سنت ، چاپ اول ، تهران ، انتشارات کتاب مبین، (1380)
- پاپکین ، ریچارد و استرول ، آوروم ، کلیات فلسفه ، ترجمه جلال الدین مجتبوی ، چاپ دوم ، تهران ، انتشارات حکمت،(1385)
- جرالد ال گوتک ، مکاتب فلسفی و آراء تربیتی ، ترجمه محمد جعفر پاک سرشت ، چاپ اول ، تهران ، انتشارات سمت، (1380)
- حسینی زاده ، علی ، سیره تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت ، جلد چهارم ، چاپ دوم ، تهران – قم ، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، (1384)
- دادبه ، اصغر ، کلیات فلسفه ، چاپ دوم ، تهران ، انتشارات پویندگان دانشگاه، (1386)
- داوودی ، محمد ، نقش معلم در تربیت دینی ، تهران – قم ، انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، (1384)
- دشتی ، محمد ، نهج البلاغه ، چاپ اول ، تهران ، انتشارات ارمغان طوبی، (1385)
- دلشاد تهرانی ، مصطفی ، سیری در تربیت اسلامی ، تهران ، انتشارات دریا، (1382)
- روحانى دهکردى، سولماز و باقرى قلعه سلیمى، اشرف، 1391، مدرسه و نقش آن در تعلیم و تربیت ارزش ها، مجله معرفت، سال بیست و یکم، شماره 179
- رهنمایی، سید احمد ، 1393 ، رویکردهای قرآن در تعلیم و تربیت ارزش ها از منظر تفسیر المیزان، اسلام و پژوهش های تربیتی، سال ششم ، شماره 2 (پیاپی 12)
- رهنمایی، سیداحمد، 1391 ـ الف، فلسفه ارزش ها با نگرش اسلامی، مجموعه مقالات همایش بین المللی مبانی فلسفی علوم انسانی، ج 3، قسمت دوم، قم، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره ، 1391ـ ب، سرمقاله، معرفت، ش 179.
- رهنمایی ، احمد ، درآمدی بر مبانی ارزش ها ، چاپ اول ، قم ، انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ، (1383)
- ژان لاکوست ، فلسفه در قرن بیستم ، ترجمه رضا داوودی ، تهران ، انتشارات سمت، (1375)
- شریعتمداری ، علی ، اصول و فلسفه تعلیم و تربیت ، چاپ یازدهم ، تهران ، انتشارات امیر کبیر، (1376)
- شریعتمداری ، علی ، تعلیم و تربیت اسلامی ، چاپ سیزدهم ، تهران ، انتشارات امیر کبیر، (1377)
- شعاری نژاد ، علی اکبر ، فلسفه آموزش و پرورش ، چاپ دوم ، تهران ، انتشارات امیر کبیر، (1370)
- شهابی ، زهرا ، زارعی ، محسن و فانی ، حجت الله ، بررسی و مقایسه اسلام و اگزیستانسیالیسم در زمینه برنامه درسی با تأکید بر هدف ، روش ، محتوا ، رساله کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت ، (1387)
- شهید ثانی ، منیه المرید، ترجمه محمد باقر حجتی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، (1368)
- صالحی ، اکبر ، یاراحمدی ، مصطفی ، تبیین تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه علامه طباطبایی با تأکید بر هدف ها و روش های تربیتی ، دو فصلنامه تربیت اسلامی ، س3 ، ش7، (1387)
- طباطبایی، محمد حسین ، اصول فلسفه و روش رئالیسم، قم، انتشارات صدرا، ج2 ، (1372)
- طباطبایی، محمد حسین ، تفسیر المیزان ، ترجمه ی محمد باقر موسوی همدانی، تهران، مرکز نشر فرهنگی رجاء، ج 2-7 ، 9، 11 ، 12 ، 15 ، 16 ، 18، (1363)
- فتحعلی ، محمود ، نظام ارزشی و سیاسی اسلام ، چاپ دوم ، قم ، انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، (1385)
- کاردان ، علی محمد ، سیر آرای تربیتی در غرب ، چاپ اول ، تهران ، انتشارات سمت، (1381)
- کاردان ، علی محمد ، فلسفه تعلیم و تربیت ، جلد اول ، چاپ هفتم ، تهران – قم ، انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، (1384)
- گابریل ، مارسل ، فلسفه اگزیستانسیالیسم ، ترجمه شهلا اسلامی ، تهران،انتشارات نگاه معاصر، (1382)
- گنجی ، محمد حسین ، کلیات فلسفه ، تهران ، انتشارات سمت، (1384)
- مجلسی ، محمد باقر ، بحارالانوار ، جلد 74 ، بیروت ، دار احیاء التراث العربی، (1403 ق – 1983 م)
- محمدی ری شهری ، محمد ، میزان الحکمه ، ترجمه حمیدرضا شیخی ، چاپ دوم ، قم ، انتشارات دارالحدیث، (1379)
- محمودنژاد ، محمد ، آشنایی با مکتب های فلسفی در تعلیم و تربیت ، تهران، (1381)
- مظفر، محمد رضا، المنطق، نجف، انتشارات لقمان، ج ۲( ۱۳۴۵ )
- مطهری ، مرتضی ، انسان کامل ، چاپ سیزدهم ، تهران ، انتشارات صدرا، (1374)
- مطهری ، مرتضی ، سیری در نهج البلاغه ، چاپ سی و دوم ، تهران ، انتشارات صدرا، (1376)
- مطهری ، مرتضی ، مسأله شناخت ، چاپ پانزدهم ، تهران ، انتشارات صدرا، (1380)
- مطهری ، مرتضی ، نقدی بر مارکسیسم ، چاپ چهارم ، تهران ، انتشارات صدرا، (1380)
- مطهری ، مرتضی ، جهان بینی توحیدی ، جلد دوم ،چاپ نوزدهم ، تهران ، انتشارات صدرا، (1382)
- مک مولین ، ارنان ، ، ارزش ها در علم ، ترجمه حسین قلی پور، (بی جا) (بی تا)
- ملکی، سکینه و خرم آبادی، یداالله ، 1393، ارزش شناسی و تأثیر تربیتی آن، از دیدگاه شهید مطهری (ه)، فصلنامه پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت سال اول، شماره دوم
- میرزایی، لیلا ، بهشتی، سعید، ایمانی نایینی، محسن ، 1398، بررسی تحلیلی مبانی ارزش شناختی تعلیم و تربیت اسلامی ازمنظر استاد مطهری به منظور تدوین الگوی مدرسه ی مطلوب، پژوهش های اخلاقی، سال نهم ، شماره 3 (پیاپی 35)
- منیرالدین ، احمد ، نهاد آموزشی اسلامی ، ترجمه محمد حسین ساکت ، تهران ، انتشارات نگاه معاصر، (1384)
- نلر ، جی اف ، آشنایی با فلسفه آموزش و پرورش ، ترجمه بازرگان ، چاپ اول ، تهران ، انتشارات سمت، (1381)
- هواردا ، اوزمن ، سموئل ام ، کراور ، مبانی فلسفی تعلیم و تربیت ، چاپ اول ، ترجمه گروه علوم تربیتی ، قم ، انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، (1379)
- یارمحمدیان ، محمد حسین ، اصول برنامه ریزی درسی ، چاپ دوم ، تهران ، انتشارات یادواره کتاب، (1379)
42-Feldman , A , Coming to understand teaching as a way of being:Teachers as knowers , reasoners and understanders . paper presented at the second international conference of techer education , Netanya , Israel. . (1996)
43- Gee . J , , Language in the science classroom:Academic social languages as the heart of school-based literacy. Paper presented at the Crossing borers:connecting science and lieracy , an invitational conference on science and literacy , Baltimore , MD. (2001)
44- Morris , V.C , , Existentialism in education : what it means . prospect height , IL : waveland press(1996)
45- Schwab , J , , Science , curriculum and liberal education . Chicago:university of Chicago press. (1978)
46-Vandenberg , D, Being and education : An essay in existential phenomenology , Englewood cliffs , NJ : prentice-hall , Inc. .(1971)